Sposoby zabudowy nośników reklamowych
Reklama dźwignią handlu – doskonale zdaje sobie z tego sprawę każdy sprzedawca. W każdym mieście reklamy w różnych formach niejako wpisały się już w krajobraz. Spotykamy je przy przystankach autobusowych, w formie dużych billboardów czy wiszących banerów. Jeśli sam zastanawiałeś się kiedykolwiek nad taką formą zareklamowania swojej firmy, warto dowiedzieć się czegoś więcej o tego typu nośnikach reklamowych.
Nośniki reklamowe – formy i rodzaje
Pierwszą sprawą, jaką należy dokładnie rozważyć w tej kwestii, jest rodzaj nośnika reklamowego. Jak już wspomnieliśmy powyżej, takie nośniki mogą mieć różne formy. Dla dużych banerów eksponowanych najczęściej przy ruchliwych drogach najpopularniejszym wyborem są konstrukcje na fundamencie betonowym – bardzo duże, stabilne, ale problematyczne w transporcie. Nieco mniejsze nośniki reklamowe spotykamy częściej w centrach miast w formie dużych tablic trwale połączonych z gruntem. Na ścianach większych i mniejszych sklepów pojawiają się z kolei wiszące konstrukcje, w których umieszczany jest baner reklamowy. Mogą one być dodatkowo podświetlane, by były także dobrze widoczne po zmroku. Mniejsze nośniki reklamowe, czyli te, które najczęściej mijamy po prostu, idąc chodnikiem, przybierają różne formy - słupów ogłoszeniowych czy multimedialnych, stojących bądź wiszących tablic czy nawet konstrukcji przestrzennych.
Zabudowa nośników reklamowych
Nośnik reklamowy powinien spełniać kilka ważnych kryteriów: estetyczny wygląd, funkcjonalność, lekkość konstrukcji, a także odporność na zniszczenia. Dodatkowym atutem z pewnością jest łatwość montażu i demontażu, możliwość szybkiego przetransportowania oraz odporność na czynniki atmosferyczne. Wiele nośników reklamowych, o których wspominaliśmy powyżej, wykonanych jest z metalowych elementów. Są one oczywiście bardzo trwałe, jednak nie spełniają oczekiwań wielu klientów pod względem lekkości i łatwości transportu. Dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem mogą się okazać reklamy z kompozytów poliestrowo-szklanych bądź laminatów. Dają one niemal nieskończone możliwości wykończenia, a przy tym zachowują wysokiej jakości estetykę. Są także lekkie i wytrzymałe, spełniają zatem najważniejsze zadania stawiane nośnikom reklamowym.